Verkkokaupan käyttöehdot

1. Rekisteröityminen

1.1. Tilauksen tekeminen ei edellyttä rekisteröitymistä. Mikäli asiakas kuitenkin haluaa rekisteröityä asiakkaaksi ja hyötyä rekisteröitymisen tuomat online-palveluedut (esim. tilausten reaaliaikainen seuranta), ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttajan tulee:
a) rekisteröityä kuluttajana Sukkanetin asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut oleelliset tiedot.
b) Antaa suostumuksensa, että Sukkanet rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Sukkanetin asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Sukkanet sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille kuin yrityskonsernin sisäisille yhteistyökumppaneille.
1.2. Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on maksanut tilauksensa Sukkanetin verkkokaupan laskun perusteella pankkitilille tai ennakkoon luottokortilla.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei sukkanetillä ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat

3.1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Sukkanetin hinnastossa osoitteessa https://www.sukkanet.fi. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR). Sukkanet pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.
3.2. Tilaukseen ei lisätä toimituskuluja. Postiennakolla tilattaessa lisätään lisäksi postiennakkomaksu.

4. Toimitus

4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-5) työpäivää.
4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Sukkanet toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
4.3. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille sukkanet on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
4.4. Kaikki sukkanetin toimitukset tapahtuvat Suomen Postin välityksellä, elleivät kuluttaja ja sukkanet muuta erikseen sovi.

5. Maksuehdot

5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
Checkout.fi palvelu. Valitse maksutavaksi suomalaiset verkkomaksut ja siirryt Checkout.fi sivulle, jossa voit maksaa tilauksesi verkkopankissa.

6. Palautukset

6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen myynti@sukkanet.fi ENNEN tuotteen palauttamista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen/tuotteet ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta. Palautus lähetetään osoitteeseen Sukkanet, Rauhalantie 7, 75530 NURMES

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiata vahinkokilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asikaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa sukkanetille, sähköpostitse osoitteeseen myynti@sukkanet.fi tai postitse osoitteeseen sukkanet, Rauhalantie 7, 75530 NURMES. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Sukkanetin antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, sukkanet palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

9.1. Sukkanet ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy sukkanetin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Sukkanetin toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu

10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Nurmeksen käräjäoikeudessa.